Szkoła Podstawowa nr 2 im. Marii Konopnickiej w Istebnej

28 Czerwiec 2022, 19:04

Sandomierz

Na finiszu roku szkolnego 2021/2022, starsze klasy naszej szkoły pod opieką pana Dariusza Pawełka, pani Barbary Matuszny, pani Natalii Muchy, z panią Elżbietą Goryczką na czele jako kierownikiem wycieczki, pojechały na dwudniową wyprawę do Sandomierza i okolic. Choć pierwszy dzień przywitał nas chłodem, to w drugim mogliśmy cieszyć się piękną, słoneczną pogodą.

We wtorek zwiedziliśmy miasto filmowego ojca Mateusza wraz z Bramą Opatowską, Podziemną Trasą Turystyczną oraz Wąwozem Królowej Jadwigi. Dzień uwieńczył rejs statkiem po Wiśle. Spaliśmy w przepięknym pensjonacie w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Następnego dnia po śniadaniu ruszyliśmy do Ćmielowa, do słynnego Żywego Muzem Porcelany. Po tym pojechaliśmy do jednego w najwspanialszych zamków, który niestety po potopie szwedzkim jest ruiną. Zamek Krzyżtopór, który swego czasu był jednym
znajbogatszych zamków w Europie, mógł się szczycić rozwiązaniami architektonicznymi, których nie miał nawet Wersal. Po południu byliśmy w Kurozwękach, gdzie czekały na nas całkiem odmienne atrakcje: przejazd wozem wśród hodowli bizonów oraz przejście dzieci przez naturalny labirynt z żywopłotu i drzewek.

Wróciliśmy około 22.00, z doskonałymi humorami, rozśpiewani oraz z perspektywą rychłych wakacji. Czegóż chcieć więcej?

Natalia Mucha

Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.